Mysig bildag

Jag har förstått att det är något som drabbar många, det som drabbat mig.. Jag vill hela tiden köra bil sen jag klarade uppkörningen..! Så det gjorde jag idag.. Först åkte jag och min KÄRE bror OLOF till Nova för att köpa några sista julklappar. BIG MISTAKE!! Det första störiga hände på väg dit. Det är en karavan av bilar på norra ringen när en ambulanssirén börjar höras. Jag lägger mig så långt åt höger som det går, tillsammans med resten av karavanen. En person är dock antingen så uppe i sitt julklappstänk att han inte tänker på nått annat, eller så är den helt dum i huvudet, för precis då ambulansen ska susa förbi så byter den körfält till det vänstra, rakt framför ambulansen! När denne insett vad den gjort och ambulansen har fått sakta ner så smäller samma bil på till typ 140 och bokstavligen flyger fram i vänsterfilen för att kunna släppa fram ambulansen. Olyckligtvis är det ju fortfarande låång rörlig kö till höger.. Idiotbilen hittar dock snart en lucka som den tvärbromsar in i så att bilen bakom den får köra ut på vägrenen så att det ryker från däcken.
Skitbra..
Nästa störiga sak händer precis efter mobiliarondellen eller novarondellen. Då är det stillastående kö fram till där man svänger in på Nova. Den brighta bilen bakom mig får en snilleblixt och kör över till vägrenen, som för att köra om hela kön som bildats till vänster om den!! Bilen framför mig fattar vad den andra bilen håller på att göra, och kör halvt över på vägrenen för att stoppa den. Vansinne.. Till slut står jag och vägrensbilen bredvid varann och blänger lite aggressivt.
Sen hände det inte så många fler störiga saker den turen.. Förutom själva Novaupplevelsen.. Folk var som pirayor om lågprisskjortorna var köttslamsor.. Obehagligt att vi ska va sånna materialister! Bara stressen över hur mycket människor som var där borde ha orsakat mig att åstadkomma nån slags olycka.. Ingenting hände dock där, men när jag körde till Maryam råkade jag visst putta till hennes brevlåda lite.. Men den är snyggare nu! Lite assymmetrisk sådär, mycket 2009!
Fick träffa världens bästa Maryam och världens bästa Caroline H idag! Alltid trevligt att få prata av sig med små mysmänniskor! Dock valde vi kanske inte världens mest pittoreska fikaställe.. Vi var på MacDonalds.. Men kanelbullen jag tog gick inte av för hackor ändå!
Hmmmmm... Det som mer hänt idag är att jag nu anmält mig till komvuxkursen. Ja, okej, det var det..!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Fika med maryam, hellström o katja hade jag inte sagt nej till, även om det var på mcdonalds ;)

2008-12-23 @ 04:04:29
URL: http://carolineivarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0