Kreativitet

När man, som jag, pluggar på heltid utan att det för den sakens skull behövs pluggas på heltid händer det intressanta saker i hjärnan. Man vet att man egentligen ska ägna typ 8 timmar om dagen åt att läsa om det man pratat om på föreläsningarna, och den vetskapen brottas med det faktum att det verkligen inte behövs för att uppnå målen med kursen (dvs få godkänt, eller tom väl godkänt). Jag är en sådan person som måste ha kniven mot strupen för att någonting kreativt ska hända. Med detta inte sagt att jag brukar göra dåligt ifrån mig, då jag faktiskt också är en person som iallafall vill ge sken av att vara intresserad och kunna prestera. Jag gör, om än i all hast, ett ganska bra jobb för det mesta. Därför är det frustrerande att jag som det ser ut nu inte behöver göra så mycket! Hade det varit så att jag inte ens hade pluggat utan bara haft ett sabbatsår hade jag säkert vibrerat av önskan att vara kreativ och jag hade med all sannolikhet åstadkommit mycket mycket mer än jag gör dessa dagar, då jag ägnar all min tid åt att skjuta upp mina måsten. Frustrerande..!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0