Morgonens filosofi:

Jag kom att tänka på något som enligt mig är väldigt intressant alldeles nyss och det är hur det egentligen kan komma sig att alla låtar som handlar om regn är så catchy och härliga. Jag ska ge några exempel:

I'm singing in the rain --> UNDERBAR, eller hur?

Raindrops keep falling on my head --> så mysig text och så mysig melodi. Melodin låter lite norsk faktiskt, upp å ner, upp å ner..

It's raining men --> Lite svårt att avgöra om det är det kraftfulla HALLELUJAH som gör låten glad och härlig, men jag tror att regndelen spelar en avgörande roll även här..

Regnet öser ner - tiddelipom allt mer ju mer - tiddelipom, det regnar. --> Nalle Puh sjunger förskräckligt mysigt om regn (fast mest snös vräker ner)

Ett stilla regn --> Ted Gärdestad. Man blir sugen på regn när man hör den!


Wiie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0