Reslust!

Jag kom precis hem från farmor och farfar, där jag var för att farmor tvunget ville se alla bilder jag tagit på alla resor jag varit på under de senaste 2 åren. Det gjorde jag glatt, för är det något jag kan uppskatta så är det att tänka tillbaka och minnas. Jag är alltså helt enkelt ganska nostalgisk, som vi pratade om igår när vi spelade egenskapsspelet... (Efter P berättat att hennes barn skulle heta Lenin.)
Jag fick visa bilder från USA, när vi var i Chicago och San Fransisco, från Texas och Island, fjällenbilder, Pragbilder och givetvis de från Syrien. Jag längtade jättemycket tillbaka till Usa faktiskt. Fastän allt är så plastigt och extremt så är det väldigt trivsamt (speciellt när man råkar få bo i detta huset:)

Här står kära kusin Kristin redo för vad som ska komma att bli en otroligt plågsam tennismatch, där divalater var en avgörande ingrediens:)

Nu, medan jag befinner mig i denna nostalgiska dvala, kan jag passa på att tänka tillbaka på hur jag och Kristin spenderade våra långa dagar där i Indiana. Våra tre bryllingar hade fullt upp med sina frivilligt valda åtaganden, Blake och Grant volontärarbetade i en fattig sommarskola inne i Chicago medan Lainey typ...sprang. Antingen solade vi i den 36-gradiga värmen, spelade basket på basketplanen i deras trädgård eller åt M&M:s som var väldigt lätta att springa och sno i deras godisrum. Ja, de hade ett godisförråd, det var liksom en dörr in i ett rum fullt av socker och fett, inte en skåpslucka som vi dödliga brukar ha vårt godis bakom...

En av favoritdelarna av resan tyckte jag var vandringen i Yosemite. Faktiskt. Friluftsmänniska som man är. Det problematiska för både mig och kusinen var lunchen vi hade med oss för vår 9-timmarsvandring. Eller snarare avsaknaden av lunch. Vi fick med oss vars en dubbelmacka, alltså två skivor av det ljusaste av ljusa bröd, med peanutbutter & jelly på. Som tur var hade vi delat denna macka i två delar så att det iallafall kändes som att man åt två mackor. Fruktansvärt. Men gott var det iallafall! Vad som däremot var allt annat än gott var snacksen vi fick med oss i små plastpåsar. De var så äckliga att vi var tvungna att ge bort det till ekorrarna:


Ja, jag har enorm reslust just nu!



Kommentarer
Postat av: Caroline

jo, den lästa jag ju om. men vart kan man lyssna på den då? :P

2008-11-26 @ 18:38:08
URL: http://carolineivarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0