Uppe med tuppen

Nä, det är aldrig någonsin bekvämt när mobilen frenetiskt börjar skutta vid sidan av sängen och man förstår att det är dags att gå upp. Särskilt inte om man sen kollar på displayen och det visar sig att klockan inte är mer än kvart över 6! Jag har hittills trivts mycket bra med mitt studentliv i den bemärkelsen att de tidigaste föreläsningarna jag någonsin haft har varit kvart över 9 på morgonen, och de har bara varit en 5 stycken. Alla andra har legat från 10-12 och från 14-16 eller 14-17. Men det verkar ju onekligen som att universum har andra planer för mig. Iallafall idag. Jag ska tydligen jobba från kl 8, med vad är fortfarande lite luddigt men det har med servering och uppassning att göra iallafall. Det är nått gäng jag ska förse med förmiddagskaffe, lunch, eftermiddagskaffe och sedan städa efter. Min "boss" eller vad man ska kalla henne ringde för kanske 2 veckor sedan och frågade om jag skulle ha möjlighet att hjälpa henne i köket fre 21 efter kl 12. Jag sa att det passade eftersom min föreläsning skulle vara slut precis 12. När hon sedan ringer igår berättar jag att jag kan va där en kvart innan eftersom jag tydligen inte hade nån föreläsning just denna dag. "Strålande" utropar hon och fortsätter "bra, då kommer du klockan 8.. eller.. du kan vänta tills kvart över 8 sen ska de ha sitt fika vid 9.30 och lunchen... blabla...och jag kommer inte ha någon möjlighet att komma dit blabla.." (Jag slutade lyssna då jag blev livrädd.) Hur ska det gå till? Jag kan varken hantera kaffekokarna eller diskmaskinen där utan hjälp. Ännu mindre kan jag veta hur jag ska duka, vilka tallrikar jag ska ha etc. Så precis när hon sa "Bra, då hörs vi en annan gång..." Halvskrek jag "eeh jag förstår inte riktigt!!" Hon suckade och sa att hon möter mig där kl 8. Underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0