Katja - lingvisten

Som alla mina hängivna 20000 läsare vet så läser jag just nu lingvistik på universitetet. Detta gör jag för att jag är en väldigt språkintresserad person som suktar efter att få lära mig morfemanalysera alla världens språk.

-Men hur kommer det sig då att jag nu i två dagars tid har skjutit upp mitt pluggande timme för timme tills det blev 48 helt oproduktiva sådana?

Jag tog mig faktiskt i kragen vid ett tillfälle igår. Jag gick förbi stadsbiblioteket och lånade en bok. Minuspoäng: den tillhör kurslitteraturen och jag borde skaffat den vid kursens början..
Idag tog jag mig också i kragen för några timmar sedan och öppnade den lånade boken. Detta var dock en fruktansvärd upplevelse. Jag har tenta på måndag och borde kunna boken utan och innan, men titeln som mötte mig var "Talakter och syntaktisk komplexitet" och... JAG HAR ALDRIG I MITT LIV HÖRT DESSA UTTRYCK FÖRR! Ett helt kapitel handlar om detta, alltså? GAAH!
Minuspoäng 2: (förutom det helt uppenbara att jag inte visste vad talaktblabla var för något) JAG SITTER OCH SKRIVER PÅ MIN ALLDELES HELT JÄTTEOLÄSTA BLOGG OM DETTA ISTÄLLET FÖR ATT TA REDA PÅ VAD I HELVETE DET ÄR!

Minuspoäng 3: Det är fredag...


underbara, förfärliga lingvistik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0