Mys hos mormor

Jag har flytt fältet. Lämnat Lund. Skippat studentstan. Dissat dramat. (och allehanda fler uttryck). Jag åkte helt enkelt till mormor i Simrishamn för att lyckas få lite pluggro. Jag menar, det är ju lugnt och skönt i hennes lägenhet och man har ju inte så mycket annat att göra än att plugga. Trodde jag. Ack så fel jag hade. Jag tog ju med mig min dator, vilket nog var det värsta sättet att lura mig själv på. Nu var jag ju bara tvungen att 1) titta på alla bilder från Syrien för 15e gången 2) titta på bilder från det gångna året 3) kolla ungefär alla internetsidor jag nånsin varit inne på

Jag tror mitt beteende är tvångsmässigt. Men även om jag inte hade tagit med datorn finns en liten möjlighet att mormors utrop hade stört pluggandet något. Ja, hon ropar. Det är väldigt gulligt egentligen. Hon sitter här i samma rum, tittar på TV, på Paolo Robertos kockprogram och kommenterar ungefär allt han gör. Det naturliga vore ju att hon småpratar med mig, men jag svarar aldrig och hon fortsätter ändå, vilket får mig att tro att hon hade sagt precis samma saker och gjort likadant även om jag inte hade varit här.
Kommentarer den senaste minuten:
1) OJ bönor?
2) Italien, han lagar mat i Italien precis som han där...*tyst*
3) aah! så fantastiskt!
4) näääämen
5) är det för högt, Katja?

BTW skrev jag högskoleprovet idag. Jag lade 8 timmar av min dyrbara pluggtid på ett prov som, med bra resultat, skulle kunna avgöra min framtid. Mitt resultat? En tredjedels fel. EN TREDJEDEL!! Jag skrev alltså mycket sämre än förra gången, vilket väl inte kan ses som dagens höjdpunkt direkt. Det enda jag kan göra är att hoppas att resten av Sveriges högskoleprovsskrivande befolkning antingen glömde sitt prestationsframbringande morgonkaffe och därför inte kunde tänka ordentligt eller att det blir nån otrolig mix-up med papprena att typ alla försvinner som har bättre resultat än jag. För då får jag 2.0 med gott (?) samvete...

Kommentarer
Postat av: Sally

Haha gullpluttiga stålmormor. Hon är allt härlig hon. Eller hur har vi den bästa mormorn på hela jordklotet? ;) Puss!

2008-10-31 @ 00:19:14
URL: http://sallydaisy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0