Pappa propagerar

Detta är vad jag lyssnat till de senaste 14 minuterna:


(Jag tittar på Cops)
Pappa: Tittar du på det där eller?
K (jag): Ja?
P: näe, det är inget roligt tycker jag. Fruktansvärt sätt att utnyttja svaga människor för att tjäna pengar förmodligen och det är liksom bara skrik och bråk och knark hit och dit. Fruktansvärt bara!
K: men jag väntar egentligen bara på bonde söker fru som börjar om 7 minuter..
P: Nej men Katja bonde söker fru?? Du får inte mig att frivilligt sätta på kanal 4 under det programmets sändningstid. Ett vansinnigt dåligt program är vad du är, bara programidén är så korrupt. Och vad var det där andra jag hörde om.. mamma är ensam eller nej ensam mamma söker.. HAHAH (verkligen ett galet skratt) tycker du om sånna program?
K: Hur mycket har du sett av bonde söker fru?
P: Jag har sett frekvenser och alla var lika oseriösa och meningslösa. Ett sånt program skulle ju aldrig få sändas i public service-TV. Det finns inte en chans! Det är bovar och offer och jag kan inte för mitt liv förstå att det verkligen finns en marknad för denna sortens program i Sverige. Man har ju fattat att skit som Robinson och andra dokussåpeprogram som big brother och liknande inte funkar, det funkade ett tag men nu är människor trötta på det helt enkelt och det får inte längre nån plats i TV. En himla tur! Och ett annat sånt program är idol, men det håller sig preciiis inom gränsen ändå.
(Jag lämnar vardagsrummet, TV:n och pappa och går in på mitt rum. Pappa kommer efter)
P: Hahahah, det finns så mycket skit och så många som ska frossa i andras elände. Jag skulle aldrig titta på bonde söker fru frivilligt. Intresserar mig inte!
K: Men pappa släpp det!
P: Varför skulle jag bry mig om deras liv? Varför skulle jag vilja veta vad som händer i totala främmande människors kärleksliv? Det är ju en sjuk tanke!
K: Men å andra sidan är det väl bättre att intressera sig för verkliga människors verkliga liv än att intressera sig för overkliga människors liv och livsöden i spelfilmer?
P: Nämen, nä, vaddå, vad menar du, i filmer avspeglas ju verkliga liv och händelser och ...
K: Men de är fortfarande inte verkliga
P: ...det är konst är vad det är, man gör konst helt enkelt.
K: *tyst*
P: Men gå du och se ditt lilla program nu. Du får om du vill. Du får se det. Spring till bonnarna nu. Nähä? Jag blev lite sugen faktiskt, nu ska vi se vem som får vem.
(Pappa sätter sig framför TV:n. Han är märkligare än vanligt.)

Kommentarer
Postat av: Kristin

HAHAHAHAHAHA!

(behover jag saga nagot mer...)

2008-10-30 @ 16:55:52
URL: http://www.kristinlundquist.blogspot.com
Postat av: Sally

haha you go kjell! :)

2008-10-31 @ 00:15:38
URL: http://sallydaisy.blogg.se/
Postat av: sofia

hahahahah han är ball:D

2008-11-02 @ 15:35:36
URL: http://sofiapunktm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0