Att lura sig själv

Jag är precis hemkommen från dagens fiasko. Mitt kemiprov. Jag har aldrig känt mig på malplacerad som jag gjorde på den blyertsfärgade stolssitsen i en skrivningslokal på Komvux i morse. Det var rentav så att jag trodde att någon hade gett mig fel prov, eftersom jag inte kände igen någonting. Men nej, mitt namn stod på kuvertet och det var precis sånna uppgifter jag fick som jag borde ha förväntat mig om jag hade varit intelligent nog.
Min slutsats av detta är att jag har gått och blivit korkad på senare tid. Givetvis är det ju ingen behaglig tanke som man gläds åt, utan en ganska fruktansvärd känsla. Därför tänker jag nu påbörja en process av medvetet lurendrejeri, jag ska med den list jag en gång besuttit lura och övertyga mig själv om att jag faktiskt är smart. Hur jag ska lyckas har jag ingen aning om, men jag tror att jag måste börja med att ge mig själv väldigt banala uppgifter som är så enkla att jag klarar dem med bravur. Då kommer jag förmodligen, eftersom jag är så dum, att gå på att jag är smart.

Resten av dagen hoppas jag kommer kännas liite bättre än den initiella biten. Jag ska städa mitt hemska rum, gå en promenad, städa mammas hus eftersom det är stökigt och hon är bortrest. Då kan jag vara vänlig och få utlopp för mina aggressioner på samma gång. Perfekt!

Sen tror jag faktiskt att jag ska lyxa till det med ett bad å lite uppiffning! Iochförsig, kanske itne så bra att satsa på nu när jag är korkad. Jag kommer ju antingen lyckas dränka mig i badet eller börja tro att massiva lager brunkräm i huvudet är snyggt. Hmm. Får ligga lågt.

Ikväll grillning hos Maryam med hennes jobbarkompisar. DET om något ska väl lyckas få mig på bra humör innan det dimper ner igen när jag påminns om att jag ska jobba kl 0600 imorgon bitti.

Kommentarer
Postat av: emma

gulligt!

2009-04-21 @ 21:59:13
URL: http://emmagnall.blogg.se/
Postat av: emma

gulligt!

2009-04-21 @ 22:00:25
URL: http://emmagnall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0