Dagens tjuvlyssning

Två unga tjejer kommer in i musikaffären där jag jobbar för att tala med en av delägarna till företaget. De ska bevisligen intervjua honom, för de har papper och penna i handen och ställer fruktansvärt många frågor. Delarna jag hör av diskussionen är hyfsat humoristiska:

T= tjej 1 eller tjej 2 (spelar mindre roll, de såg likadana ut)
D.I: Den intervjuade

T: Hur är det att jobba i en musikaffär?
D.I: Det är mycket stimulerande. Men folk tror att det är lätt att jobba här. Ibland får vi in sånna som söker jobb som säger "Jaa jag vill jobba här för att jag sysslat med musik i si och så många år" Men det handlar inte om det. Man måste vara intresserad av försäljning!
T: Hur är det med potentiella arbetsskador?
D.I: Jo, asså, vi har det ju inte som många andra arbetsplatser med lager och så, problem med ryggen och nacken och sådär. Däremot finns det ju en överhängande risk att få sticksår, alltså när man monterar strängarna på en elgitarr. Eller en bas! Här står en, så jag kan visa!
T: Jaa, okej..
D.I: Kolla här nu hur man kan råka sticka sig på det vassa!
T: Mm, sen undrar vi..
D.I: MEN jag kom också på att om man spänner en sträng för hårt så kan den ju faktiskt gå av och bara RITSCH över hela ansiktet. Det kan va farligt!
T: Ja, vi tänkte om ni kanske har några problem med höga ljud eller strålning?
D.I: Inga alls. Däremot måste jag säga att en som inte är van att stå upp mycket kommer chockas när den börjar arbeta i musikaffär. Här står man hela tiden, ibland upp emot 10 timmar per dag och deet kan man bli trött av!
T: Mm, jaa.. Okej. Tack så mycket då.
D.I: Tack tack!

Jag tyckte det var en jättesöt intervju. Arbetsskador i musikaffär? Tja, kanske tål att tänkas på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0