Jobb....IGT!

Jag jobbar.. Det är jobbigt! Jag behövs inte idag. Känner mig, och vet att jag är, totalt överflödig. Inga lektioner hålls denna veckan och det enda jag egentligen behöver göra är att ringa revisorn Nils och fråga om han har tid att ta hand om vår bokföring i år. Det gör jag nog nu...

Nils är nu jätteringd. Han kunde INTE ta hand om vår bokföring. Det tolkade jag det som iallafall, när han yttrade denna mening:

"Nääeeeeääaa, vet du vad, jag har häcken full i år!"

Hade jag varit av den mer kinky sorten hade jag kunnat välja att tolka denna rad som att revisorn Nils är prostituerad homosexuell som har kunder 24 timmar om dygnet alla dagar hela detta året. Eller så hade jag, om jag nu funnit det lustigt, kunnat tolka det som att han lider av en kronisk matspjälkningssjukdom vars symptom är konstant diarré. Jag gjorde dock ingenting av detta, utan valde att uppfatta det som att han inte har tillräckligt mycket tid för att ta hand om vår bokföring.

Det är fint väder ute. Ändå sitter jag här på mitt minimala kontor och stirrar in i ett gigantiskt proppskåp. Varför blir man vuxen? Hade jag varit 3 hade jag kunnat typ.. måla med fingerfärg på altanen hela dagen, äta kinderägg på en filt i trädgården eller hoppa hage med grannflickan.. Då vore revisorn Nils namn för mig ännu okänt och jag kunde förmodligen inte ens artikulera ordet "proppskåp". Eller.. Jo.. Men ändå.

Nu ringde precis en PT-kund som jag gillar att kalla dem. En potentiell kund. Hon vill att hennes son ska ta trumlektioner innan sommaren. BRA IDÉ, tycker jag, eftersom det är hon som betalar min lön.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0