Sol lucet omnibus

Titeln säger allt. Solen lyser på alla! Jag var så lycklig i morse när jag cyklade genom stadens solbelysta gator och log mot omgivningen. (Förutom av det faktum att omgivningen inte log tillbaka. Stadsbor!) Det finns verkligen ingenting bättre än att se en årstid bytas ut mot en annan, särskilt när det handlar om när vintern övergår i vår. "Jag vill se vimlet byta ytterplagg, jag vill se löven byta färg igen" sjunger Lars Winnerbäck. Nu handlar iochförsig den låten om när sommaren övergår i höst... Men den kan också få symbolisera vårens ankomst!

Jag har egentligen bara saker att se fram emot som det ser ut nu, både närliggande i tiden och längre fram. Ikväll är det filmkväll = alltid najs. Imorgon är det gym med Josefina och senare utgång = också najs. På lördag snor jag mammas bil och har en soloroadtrip till Simrishamn där jag ska promenera genom staden, äta glass med kusinerna och putsa mormors fönster. Det kommer bli så mysigt, iallafall om solen lyser. Annars SUGER den staden faktiskt, eftersom den ligger så nära havet som ständigt blåser in isande kalla vindar över en redan förfrusen skånepopulation.
På söndag.. Vad händer då? JO! Då är det filmkväll IGEN, och innan dess ska jag hinna planera min höst med Josefina. Kanske att vi kan tajma våra utlandsvistelser! Det hade varit så fantastiskt jätteroligt..!

Måndagen inleder en alltid lika nostalgiskt underbar påskvecka. Jag har ingen kemi, jag har latin vilket bara blir mer och mer intressant och jag KANSKE inte kommer behöva jobba både måndag och torsdag. Påskhelgen ska också spenderas hos mormor Ulla på Österlen, och med min pussvänliga släkt.

Vad jag mer har att se fram emot är.. fortsättningen på mitt liv. Ja.. Det kommer bli fantastiskt, det känner jag på mig. Jag har återfått livsglädjen, som iofs aldrig varit riktigt borta, men den är SÅ närvarande. Den slog emot mig med ALL KRAFT så fort jag öppnade ytterdörren i morse, efter en sedvanlig grötfrukost och x antal framtvingade pussar.

LIVET ÄR HÄRLIGT!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0