Från och med nu..

Vilket fantastiskt bra steg jag tog igår! Efter att ha varit latmask i två månader ungefär bestämde jag mig för att gå till Gerdahallen och träna! Nu är det ju så att jag kan rättfärdiga min lathet till viss del med att min fot beter sig märkvärdigt och tror att den är  något.. Fast jag skulle fortfarande ha kunnat gymma, gå på spinning eller simma (mer än de två dagar jag simmade 1000 m i Simrishamns badhus omgiven av motionssimmande pensionärer och gangsterungar på 11 år..)

HUURsomhelst gick jag på min fantastiska kompis Josefinas latinaerobicspass och blev som vanligt positivt överraskad. Hon är grym!! Och varje gång hon är instruktör får jag sånna smileattacker under passets gång så att jag bara måste le. Det kan delvis bero på att hon gillar att lägga in små reggaetonsekvenser med lite bröstskak och "pushpush" så att säga. Det gillar jag! Något jag däremot inte gillar lika mycket är det faktum att jag var så pass otränad att jag i slutet blev seg. Det brukade inte hända innan, för då tycker jag att jag har som mest energi i finalen! Men nu ska det bli ändring på mina motionsvanor, 3 ggr i veckan ska jag på Gerda! Eller göra annat. På torsdag ska jag t.ex. thaiboxas!

WOHOO!! Måste också upplysa er om att jag FORTFARANDE är lika oproduktiv som jag var innan! Bara så att ni inte får för er att jag typ.. börjat plugga seriöst å så..! Nej, men jag skulle ha pluggdag idag så jag gick och la mig förhållandevis tidigt (vid kvart i 1 ungefär, men jag brukar somna närmare 2 nuförtiden) och ändå sov jag till 10 idag! Och segheten gör att jag 1,5 h senare fortfarande bara hunnit äta frukost och kolla lite på datorn.. Men ja, jag tror att jag ska gå och se om min granne Cyrus är hemma, för han har nämligen fixat en ny dator till mig:)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0