Myskväll

Igår var det tänkt att vi skulle ha en - just det - myskväll. Det lyckades vi också ganska bra med till en början.. Jag och Maryam handlade kvalitetstacostillbehör på Willys medan hon ringde upp min potentiella pojkvän och försökte övertala honom att dyka upp och berika min kväll. Hon annonserade också att jag hade tagit på mig extra fina underkläder för hans skull. När vi handlat tomater, tortillachips och 3 hg kumquats bar det av till busstationen för att hämta Sofia och sen for vi hem till Maryam. Väl där plingade snart Caroline på dörren och vår fantastic four var fullbordad!
Som det kollossalt matuppskattande kvartett som vi faktiskt är började vi fortare än kvickt att förbereda kvällens måltid. Alla hade vi roliga uppgifter! Maryam stekte, Sötsofia och Coolcaroline skivade grönsaker och jag hackade lök.. Någonstans på vägen övergick mitt frenetiska hackande dock i en enda lång knappt oavbruten monolog. Dessa flickor smörjer verkligen min talapparat på något märkligt vis. Jag får en fantastisk lust att tala och åter tala, att berätta de oväsentligaste av oväsentliga detaljer tills de liksom tappat sugen att själva prata och bara övergår i att lyssna.. Jag hoppas att det bottnar i kärleksfullhet, att jag tycker om dem så mkt att jag vill berätta allt! Men det kan också vara en sinnesrubbning.
Det var väl ungefär efter måltiden som myset var slut för kvällen. Det stod klart att min date inte skulle komma, min mage gjorde ofantliga protester mot mitt frossande genom att ge mig ont, illamåendet smög sig på som den sneaky tjuven i Dunderklumpen och Maryam började med sitt agande. Dock kom Ibbe, Maryams pojkvän, och gjorde saken lite bättre genom att Maryam fokuserade mer på honom (dvs slog honom) mer än hon slog mig då.
Kvällen fortskred med kortspel, ordspel (såå kul det var, jag älskar ord!) och samtal om livet. Nej, vi samtalade faktiskt inte så mycket om livet, det vara bara något jag lade till eftersom det i en text låter bättre när man använder sig av tre exempel på saker istället för bara två.
Resten av natten låg vi ihopkurade i Maryams säng och lekte med gosedjurstigrar och kollade i fotoalbum. Det var mysigt, trots svidande pärmkanter i ögat, bitchslaps och kommentarer om skägg och fett hår........
Vilka vänner man kan ha!
Någon gång kring kl 1 skulle Sötsofia och Coolcaroline bege sig till Malmö för hejdundrande festnatt. Jag körde dem över daggfuktiga vägar, genom svepande dimmor och förbi totalt inkompetenta bilförare till denna ondskans stad och vände sedan för att komma hem och sova. Ett sömndrucket samtal hindrade mig från att entra sömnens värld alltför tidigt, och jag kom hem med oskadd bil och kropp. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0