EEhh, jodå, såatt..

Här sitter man, ensam framför datorn en fredagkväll. Jag trodde just detta scenario skulle undvikas ikväll, eftersom jag bestämde med pappa att vi skulle hänga. Han sa "jag kommer hem klockan 6 och då kan vi äta middag och se om det går nån film på TV". Jättebra, tänkte jag, så har jag en lugn hemmakväll att se fram emot innan jag ska jobba imorgon kl 6.
För ungefär en halvtimme sedan ringde pappa. Han skulle bara sitta kvar på jobbet en timme till, och skulle vara hemma lite efter 9. Så nu sitter jag här och bildar nya, ganska onödiga, facebookalbum i brist på annat att göra. Jag har redan gått igenom skafferiet för att hitta eventuella ätbara tidsfördriv, men nej, nu är jag trött på saltade cashewnötter.

Idag har jag gjort ganska lite. Jag har spenderat 588 svenska kronor på en bok jag helst av allt skulle vilja slippa att läsa, nämligen kemi B. Jag har också fikat med Fredrika vilket var oerhört mycket trevligare än föregående inköp. Utöver detta har jag inte gjort så mycket mer, bara ringt till besserwissern på SOL-bilblioteket och bråkat lite angående en påminnelse om att lämna tillbaka en bok jag redan lämnat tillbaka. (Som att jag skulle vilja läsa om språkanvändning hos bebisar efter tentan är skriven?!)

Jaja.. Snart dags att sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0