Fett?

Just idag finns det nog ingen störigare människa än jag på denna planet. Det funkar ganska bra när jag sitter ensam och inte kan reta upp någon, men så fort jag utsätts för någon typ av social situation så väcks ungefär allt negativt jag någonsin besuttit. Visserligen är detta inte vetenskapligt fastställt och det hade nog heller inte kunnat bli, med tanke på att de enda jag träffat idag är min bror, mamma och min brors kompis, men jag känner ändå i själv och hjärta att det stämmer.

Idag sov jag till halv 2. Det är en enormt dålig vana som börjar växa fram i mig, att gå och lägga sig fruktansvärt sent utan egentlig anledning och sen sova bort halva dagen. Denna period kommer liksom för sent! Det borde ha skett i trettonårsålder eller nåt, men NÄHÄ då var jag upptagen med att vara skötsam och lydig. Usch!

Igår var jag på två avskedssammankomster. Först hos mina släktingar, eftersom min kusin far tillbaka till teet och studierna i Skottland idag, och sen hos Emma där Tim sade sitt farväl eftersom han tänker bege sig till  "Skövde - staden som ingen behövde". Well, den behöver Tim. Hursomhelst var det en mysig kväll. Först åt jag såklart enorma mängder mat som jag förmodar kom från den till synes väldigt uppgivna kalkonen på spisen i köket. Sen spelade vi lite spel, jag bytte sällskap i vilket det också vankades spel och that's it.

Pappa redovisade för övrigt en av sina sedvanliga upptäckter på middagen. Han utbrast stolt:
Pappa: Jag vet nu vilka fem ord som är de hippaste bland ungdomar.
Nån: mummel (typ som "sägdetomduvillmenviärintedirektintresseradeavatthöravadduharattsäga")
Pappa: Jo, när jaaag satt på tåget igår hamnade jag mitt emot två killar, Lundabor, som hade vatt ute och rest länge och nästan glömt bort Sverige och så ringde den enas mobil och han svarade och det var liksom bara fem ord om varannat i olika konstellationer. Det var "fett", "tungt", "coolt", "schysst" och "naajs".
Vi: Det kan nog inte räknas för alla. Vi vet ingen som säger schysst t.ex.
Pappa: Jo! Det  är precis som om det vore du, Katja, om Pallis eller nån skulle ringa och berätta om nån kille! (nu börjar han räkna upp dem igen fast med större inlevelse) Feeeeett, naaaaaaajs, coooooooolt, tuuuungt, schyyyyysst.
Jag: Men så pratar jag väl ändå inte?
Pappa: Wow, feeeeeeeeeeeeeeeeett, naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaajs, tuuuuuuuuuuuuuuuungt, såååå coooooooooolt, ååh va schyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyysst 
Vi: OK

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha vilken förträfflig återberättelse av denna fascinerande händelse!! 100% sanningsenlig och samtidigt väldigt rolig. jag är tillbaka nu och det känns med ens som att jag aldrig åkt härifrån. underligt.

2009-01-11 @ 22:53:45
URL: http://kristinlundquist.blogspot.com
Postat av: Kristin Lundquist

hahaha vilken förträfflig återberättelse av denna fascinerande händelse!! 100% sanningsenlig och samtidigt väldigt rolig. jag är tillbaka nu och det känns med ens som att jag aldrig åkt härifrån. underligt.

2009-01-11 @ 22:54:34
URL: http://kristinlundquist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0