Godmorgon?!

Idag vaknade jag kvart över 12. Det har nästan aldrig hänt förut att jag sovit så länge. Max är nog faktiskt halv 1. Jag har väl nån slags inbyggd gräns för hur oproduktiv man egentligen får vara med sitt liv. Tur det.
 
Pappa är lika rolig (läs irriterande) varje gång jag sover såhär länge. Han säger ingenting, går inte in och väcker mig, men när jag då till slut går upp av mig själv så får jag ett mycket dröjande (myyyyyyyyyyyyyckeeeeeeeeeeeeet dröööööööööööööjaaaaaaaaaaaaaandeeeeeeeeeeeeeee) "Goooooooood mooooooooorgooooooon................" följt av ett elaksinnat skratt "hehehe eller god middag är det ju" (detta kan lätt läsas som skämtsamt från min pappas sida. Jag intygar här och nu att det är det inte! Bara ondskefullt.) Efter detta fnyser han och börjar prata om hur mycket han har åstadkommit under de morgontimmar jag legat och sovit. Tur att jag idag är jättehes, för det skonar honom lite från att ta ut sin fulla irritation på mig!

Ett problem jag har just nu är att jag mår så otroligt dåligt över hur stökigt jag har här hemma. 20% av alla skolböcker jag någonsin ägt genom livet ligger uppradade på olika ickestädade vis på mitt skrivbord, vilket ger ett ohyggligt intryck. Min från början fruktansvärt fula och smutsiga soffa innehåller klädbyten från två veckor tillbaka, sängen är obäddad, på nattygsbordet (ja, så stavas det men kan också skrivas nattduksbordet numera) ligger sånna saker man egentligen aldrig ska behöva få se, som typ tamponglådor, min bettskena och ett ögonbad med kopp. Och som om inte detta är nog så har jag just nu min rullgardin nerdragen, vilken jag nog med hundraprocentig sanning kan påstå är den vidrigaste rullgardinen ni någonsin skådat, som med sin grådaskiga färg förvandlar det inåtkommande ljuset i rummet till just, grådaskigt. Så, ja, jag mår dåligt över detta. Men inte fan orkar jag städa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0