Mysmaryam

Jag har en vän. Hon är väldigt mysig! Sen har hon väldigt många fler egenskaper än så, givetvis. Jag var där ikväll, kom en aning försent eftersom jag var tvungen att rycka in på emergency-job-call, vilket väl blev lagom uppskattat eftersom jag skulle hämta henne på Willys och med det tvingade henne att spendera 20 minuter extra på detta ställe. Men efter en mycket vuxen och konkret tillrättavisning var humöret på topp igen. Det är intressant att se denna vanligtvis oerhört stilfulla och eleganta tjej i sin säckiga, rödsvarta Willysoutfit. Skjortan som hänger, formlös och fladdrig på en ack så formad och ofladdrande kropp, de hårt knäppta ärmarna från vilka två ringbeprydda händer med nyfixade franska, guldglittrande naglar sticker ut och byxorna som med sin en meter långa gylf ger kroppen en slafsig siluett som kontrast till hennes välvårdade ansikte vilket omgivs av vad man skulle kunna se som ett vattenfallsliknande mörkt, långt lockigt hår. Det var en ren fröjd att se denna skapelse träda ut genom entren på ett ställe som verkligen inte alls är ett ställe man egentligen borde finna sånna människor på. När sen det första hon sa efter hon plaskat sig fram till bilen genom vattenpölarna med tunga skor var "Så nu passar det att komma!" på ett skämtsamt än lite bitskt vis så förstärkte det med ens hennes glamorösa och lite förnäma sida, vilket gjorde det hela ännu roligare. Jag hade svårt att koncentrera mig på vägen när vi körde mot hennes hus, det var roligare att försöka räkna antalet WILLYS-märken på hennes kläder. Jag fann dock antalet oändligt.
Väl hemma valde min vän mystema. Det är alltid så kul att komma dit på kvällarna. Ibland kan jag ju ha bestämt mig för att vara lite fin, kanske har jag klätt upp mig en smula och tänker föreslå att vi ska göra en fruktsallad, och det första jag blir tillfrågad är "ska du inte ha mjukis?". Det slutar alltid med att jag överger min fina sida och lånar ett par mjukisbyxor och sekunden efter sitter vi båda framför teven och äter godis. Konstigt nog krävs det inte mycket övertalning...
Nej, det hade nog varit destruktivt att umgås för mycket med min mysmaryam, men får jag inte min månatliga dos mår jag inte speciellt bra!

Kommentarer
Postat av: emma

jag visade ales mamma studentbilder, så kom det en bild på maryam. då ötbrast ales mamma "åh, vacker flicka!" (med turkisk brytning, men inte på det dåliga sättet)

2009-01-14 @ 21:19:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0