Pappa in action!

YES! Pappa börjar predika JUST som jag loggar in här! Underbart, för jag trodde inte jag skulle ha så mycket att skriva. Hans sköra tenorstämma ljuder i vår röda villa:

(Olof har inte hämtat sin cykel från lagningen och får skjuts av mamma)
-Jag kan inte FATTA hur O lyckas suga ut preciis varenda liten sekund ur henne till att göra ALLT han ber om! Men visst! Flytta dit då! Det stör mig inte det minsta! Ingen annan i mitt liv kan göra såhär mot mig, funkar inte, går inte! Men om han nu vill ha den här krampaktigt ovuxna navelsträngsrelationen så får han bo där alltid ju! Ååhhh jag blir bara så. TA ANSVAR!
Jag: Men pappa, O är inte ens hemma!
- Va nej, det vet jag väl, men om han hade hämtat sin cykel i tid hade han ju varit det! Jag kan bara inte förstå denna lättja och barnslighet.....
Jag: Du vet att det är mig du skäller på?
- (Lång paus) Jo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0