Tisdag utan mål

Idag blev min första latinlektion inställd, som jag sett fram emot jättemycket! Det är inte alls bra för mig när lektioner ställs in för jag blir liksom helt slapp när jag inte har något planerat för dagen. Och det funkar inte med sånt som jag själv bestämmer, för då vet jag att jag kan trotsa utan konsekvenser. Nä, det krävs nån annan för att få igång mig har jag märkt genom åren.

Något som jag skulle kunna ägna min dag åt (förutom att plugga alla andra ämnen jag läser såklart) är att ringa vårdcentralen för att boka en tid åt min inflammerade fot. Men det kommer jag inte att göra.. Varför tar jag aldrig tag i det? Det är ju inte direkt så att det är jobbigare att ringa och beställa tid än att gå omkring med skiten.

Oh! Jag kom precis på vad jag ska göra! Min arabiskläxa!! Haha, jag har världens gulligaste läxa i arabiskan. Vi har fått sånna papper med alla bokstäver i alfabetet uppradade med en streckad linje efter sig. På linjen ska man härma bokstäverna ett antal gånger och lämna in. Jag älskar den läxan, den påminner mig om hur det var att gå i ettan i grundskolan!

Nu måste jag nog byta om innan pappa kommer hem för lunch.. Han var nämligen irriterad på att jag hade sovit till 10 över 9 i morse så..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0