Australien

De dagar under vilka man har mycket tid för sig själv börjar man givetvis att tänka. Jag har tänkt på hösten! Igår träffades jag och Josefina för att kolla in lite olika jobb-/ boendealternativ för vår stundande Australienresa. Vi lade snabbt in en liten profil på "share-accomodations" och från det, som skedde vid typ 14.00 igår, har vi fått 5 mejl, 1 svar på hemsidan och 1 sms. Gud vad de erbjuder boende!

Många av de förslag vi fått via mejl är riktigt najsa lägenheter i centrala Sydney. Bland annat denna:

som även har ett gym:


Jag har aldrig sett Josefina så lycklig som när hon spanade in denna bifogade bild!
Här är lägenheternas pool...:



Kostnaden för denna lägenhet är 150 AUD i veckan, alltså ungefär 900 kronor.. Detta innebär en månadskostnad på 3600. Okej att det är vad man betalar för en lägenhet här hemma, men jag ställer mig lite tveksam till om vi kommer ha råd. Speciellt om vi kanske inte hittar jobb direkt. Annars verkar det sjukt najs, och man kanske kan bo där en månad och sedan flytta till något sunkigare!

Jag fick precis ett mejl om en ännu dyrare lägenhet som skulle kosta 200 AUD i veckan.. Den såg ut såhär:



med ett sovrum som detta:



Känns lite overkill?

Ooh, det känns som att resan kommer närmare och närmare, speciellt efter man tittat på bostäder och letat jobb. Jag hoppas verkligen att det kommer bli en härlig tid och att vi båda hittar najsa jobb!

Kommentarer
Postat av: emma

wow!! gissa om jag kommer och hälsar på!!! :P om jag har råd, och tid kanske :P

2009-05-23 @ 20:11:34
Postat av: sofia

hahah jag med;) ser helt sagolikt ut!!! wow asså. hoppas ni hittar nått ni blir nöjda me iaf! om ni tjänar feta pengarna kan ni lyxa till det i slutet:)

2009-05-24 @ 15:27:11
URL: http://sofiapunktm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0