Loppis

Dagen inleddes med att jag vaknar i panik. Rummet är helt ljust och jag är helt övertygad om att mitt alarm inte gått när det skulle (kvart i 6) och att jag sovit till 10. Jag sätter på mobilen fort som fan, och ser att klockan är 05.30. Ibland är det bra med inbyggda väckarklockor, men jobbigt att få sån panik!

Jag snoozade lite och började sedan sortera mitt gamla skräp inför loppisen på södra Esplanaden. Jag, Caroline, Sofia och Josefina hade bestämt oss för att försöka sälja lite gamla saker där. Det var böcker, gamla tidningar, kläder och spel som jag hade kånkat med mig. Glad i sinnet inväntade jag Caroline som skulle hämta mig och köra alla saker mot målet. Allt gick jättebra, vi satte upp vårt fina lilla bord, hängde upp kläderna och bevittnade folkströmmarna som fullkomligt invaderade varenda liten kasse som vi hade ställt fram. Tanterna var värst. De rotade, pillade, fnyste och grävde, både i påsarna och i våra privata väskor!

Efter ungefär 15 minuter kom första regnskuren. Ösregn, kanske man ska tillägga. SÅ irriterande. Det var precis det vi inte ville skulle hända! Kläderna blev dyngsura, böckerna blev dyngsura, porslinet blev dyngsurt och vi blev SURA. Josefina frös rumpan av sig, och som tur var hade vi med lite te som vi kunde värma våra stackars händer på.

Jaja, man ska inte klaga. Jag sålde ju ändå en tröja, en väska, en sjal, ett par skor och.. nej det var nog allt. Tjänade nästan en hundralapp iallafall...................................................

Jag hade sällskap av dessa två:



och denna:



så som ni förstår hade jag roligt iallafall!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0